Prugasta kapica sa “ušima”

Kao prvo da Vam kažem da sam ja učila da pletem preko interneta, mada sam kao mala učila od bake, ali nisam baš zapamtila sve,  i kao što znate nema mnogo tih stvari o pletenju na našem jeziku.  Zato sam sve učila sa engleskih site-ova. Zato mi je sad jako komplikovano da pišem šeme/mustre (kako se to već zove) i da to baš lepo upakujem u tekst. Pa Vas molim da mi oprostite, ako budem nejasna.

Potreban materijal:

  • set od 5 igala, veličina 4,5 mm
  • po 50 gr vune u dve boje po želji (debljina niti za igle od 4-4.5mm)
  • heklarica

Veličina:

2 godine i više

Mustra:

Ja sam počela sa plavom bojom, a Vi radite po svojoj želji.

Prvo „Uši“  (napravite 2 komada):

Nametnite 3 petlje.

  1. Red : 1 pravo, dodaj jednu petlju, 1 pravo, dodaj jednu petlju, 1 pravo

  2. Red : Sve krivo

  3. Red : 2 pravo, dodaj jednu petlju, 1 pravo, dodaj jednu petlju, 2 pravo

  4. Red : Sve krivo

Sve ovo ponavljajte dok ne dođete do 10 pravo, dodaj jednu petlju, 1 pravo, dodaj jednu petlju, 10 pravo. I onda još odradite.

  1. Red : Sve krivo

  2. Red : Sve pravo.

Presecite nit, ali da bude dužine 45 cm, i ostavite „uši“na iglama.

Ostatak kape:

Sad krećemo sa malo komplikovanijim momentom kod pravljenja ove kapice.

Pletite pravim bodom sve 23 petlje prvog “uveta”, pa onda na novu iglu, dugom niti i niti za pletenje nametnite 17 novih petlji. Pletite pravim bodom sledeće23 petlje od drugog “uveta”, pa još jednom nametnite na novu iglu 17 petlji. Sad sastavite prvu i poslednju petlju kako biste pleli u krug.

Pletite tako da deo gde su 23 petlje pletete pravim bodom, a tamo gde su 17 petlji pletite 1 krivu, a 1 pravu petlju. Dok za sledeći red obrnite samo onaj deo sa pravo krivo, pa tamo gde vam je bilo krivo, vi sad pletite pravu petlju, a gde je bila prava, tu ide kriva petlja. Dok sve ostalo ostaje isto. Tako radite 4 reda, kako biste dobili deo iznad očiju u pirinač bodu, kao i na potiljku, dok ostatak kape treba da bude čisto pravi bod. Uradite još samo jedan red sve pravom petljom u toj započetoj boji vune.

Uzmite drugu boju vune i nastavite da pletete pravom petljom i to 6 redova, pa onda 6 redova prve boje, i sve tako smenjujte vunu dok ne dođete do 17 cm dužine kapice od ruba iznad očiju. Sada počinjemo sa oduzimanjem petlji.

Sve vreme pletite pravu petlju, ali ovako ih sad oduzimamo:

Pletete 6 petlji pravo, 2 zajedno, i tako do kraja reda. Jedan red sve pravo. Sledeći red sa oduzimanjem petlji ide: pletite 5 pravo, 2 zajedno i sve tako do kraja reda. Jedan red sve pravo. Sve ovo ponavljajte dok ne dođete do: pletite 1 petlju pravo, 2 zajedno, za celi red. Posle toga pletite samo 2 petlje zajedno . Presecite nit, ali da ostane malo duža, recimo oko 15 cm, pa heklaricom nit provucite kroz sve petlje i jako je zategnite. Lepo sve niti ušuškajte da se ne vide. Na kraju napravite dve pufnice od vune. I ušijte ih na donjem delu ušiju. Na delu gde se preklapaju boje vide se ti prelazi, pa sam ja zbog toga uzela belu vunu i veliku iglu pa krstastim vezom napravila ovu lepu šaru. Kako bih sakrila prelaze. Uradite to sa obe strane da bude lepo simetrično.  I sad je Vaša kapica gotova.

Ovo je slikano prošle zime, baš kao prethodna kapica čisto da ne bude zabune, oko toga, gde smo pronašli sneg. Nadam se da sam lepo objasnila kako sam ja napravila ovu kapicu. Zato uzmite igle i vunu u ruke i napravite kapice za svoje male ljude, pa da uživaju baš kao moj sin u snežnim danima.

8 thoughts on “Prugasta kapica sa “ušima”

    • Hahahahaah, najslađi je moj model, to definitivno. Bar meni.🙂
      A kapica je stvarno ekstra. Moram da je pravim i sebi. Ali imam toliko toga započetog, što moram da završim. Uf, ali biće.
      Hvala za komplimente.🙂

  1. Sin ti je med, medeni a kapica prelepa. Lepo je to sto si nam detaljno objasnila nacin izrade. Posebno mi se svidjaju detalji kao (cubice na krajevima kape) i oni izvezeni detalji na kapi. Prelepo.

      • Ja san pocetnik u pletenju i zavrsila sam pocetni kurs, sad krecem sa srednjim kursom, napravila sam za pocetak salove za moju porodicu, nadam se da cu i ja jednog dana moci da se pohvalim nekom nastrikanom kapicom. A smatram da su bas ti detalji ukras svakog rada, ono sto ih cini posebnim.

  2. I ja sam počinjala sa šalovima, pa onda sve ostalo odjednom krene.
    Samo strpljenje i volja. Ljubav takođe i sve se nauči.
    Da ne pomisliš da ja sve znam o pletenju. I ja učim. Ali dok učim, odmah svima pokazujem šta sam naučila. Hahahahaaha.

Leave a Reply

