Napravite sami – boja za table

Pošto sam obećala  da ću vam otkriti  kako se pravi boja za table, evo da ispunim obećano.  Boja koja se nanosi na zidove,  a po kojima će vaša deca, kao i vi moći pisati kredama, te ih lako obrisati. Možete se oprobati u ovoj maloj akciji, prvo na nekom manjem i  neupadljivom zidu, da vidite efekte ove boje. A onda i na nekom zidu koji ste željni da pretvorite u zid za kreativnost ili organizaciju.  Ovu boju možete nanositi i na druge površine. Takođe možete da napravite boju u raznim bojama, nije obavezna crna varijanta, mada je ona najefektnija.

Potreban materijal:

  • 250 ml lateks boje za zidove, i to mat varijanta
  • 30 g fug mase za pločice, finije granulacije
  • šmirgl papir granulacije 150

Priprema:

Promešajte boju i fug masu što bolje, da ne bude grudvica.

Brzo nanesite boju (pošto se fug masa brzo vezuje) na željenu površinu i ostavite da se osuši. Onoliko koliko joj treba.

Kada se boja dobro osušila, išmirglajte zid lagano. Obrišite zid vlažnom krpom.

Možete pustiti dete da isproba svoje krede i sunđer.

Sada možete lako napraviti i ovaj kreativni prostor za svoje klince o kome sam pisala ovde.


20 thoughts on “Napravite sami – boja za table

  1. Gde se kupuje Lateks boja i nanosi li se i na druge povrsine sem na zidove(npr. na oplemenjenu ivericu) ? I moze li da se razredi necime? Pozdrav ♥

    • Poštovana,
      samo bih vam predložila da umesto iverice upotrebite medijapan ploču koja za ove potrebe ne mora biti oplemenjena.
      Ukoliko ste već uradili ovo, da li biste bili ljubazni da mi kažete kakvi su rezultati?
      Srdačan pozdrav

  2. Lateks boje možete kupiti u bolje opremljenim radnjama za prodaju molerajske opreme i boja. Oplemenjena iverica, kao i svaka drvena površina može da se farba ovom smesom, ali mislim da bi se moralo prefarbati u više premaza. Naravno svaki premaz sačekati da se osuši. Tako da pravite manje količine boje, da se ne osuši višak boje. Što se tiče razređivanja, bilo bi najbolje da sami isprobate, i obavezno da nam javite rezultate. JA bih probala tako da prvo lateks boju razredim koliko je po uputstvu dozvoljeno, pa tek onda da se stavi fug masa.

  3. Ćao,da li ste recept konkretno isprobali i kako se zid pokazao vremenom? Spremam se da jedan deo zida u hodniku prebojim kupljenom ili napravljenom bojom za table-to još nisam odlučila.Tu inače lepimo i crteže pa računam takva boja ne bi trebalo da se skida sa selotejpom kao obična farba.Malko sam čituckala ali sad prvi put u receptu nailazim na fug masu kao dodatak,ja znam za puder.

    • Par drugarica je isprobalo ovu ideju i kažu da je ispalo super. Jedna od njih je odradila svoj organizacioni deo i lepi post it papiriće. Ja lično sam savladala muža neki dan, ubedila sam ga da odradimo ovu varijantu na jednom zidu. Biće slike za vikend.🙂

      • Kul,nedelja nije daleko🙂 Svaka čast za muža.Ja morala da sačekam menjanje ulaznih vrata za krečenje hodnika,ali košava u kombinaciji sa 11 spratom je ubedljivija od mene😀

  4. Kolicina mesavine koju ste naveli , pokriva koliku povrsinu zida?
    ” 250 ml lateks boje za zidove, i to mat varijanta
    30 g fug mase za pločice, finije granulacije
    šmirgl papir granulacije 15″

    • Poštovani Saša, po nekoj mojoj proceni koliko je meni otšlo boje kad sam radila jedan zid, je 2 m2. Naravno to zavisi i od toga kako debelo nanosite boju.

Leave a Reply

