Pleteni šal/kapuljača

Nedavno sam naletela na ovu fotografiju pletiva, koje je delovalo solidno komplikovano za uraditi. Međutim, jedna pletilja mi je objasnila da je takva vrsta rada poprilično jednostavna i prosledila mi je jednu šemu sa Raverly-a upravo na tu “komplikovanu” temu.  Nedavno sam kupila ova dva prediva, koja vidite na fotografiji ovde, i to u radnji u TC Piramidi. A igle sa fotografije sam dobila u nagradnom darivanju site-a Škrinja,  još za Valentinovo. Odlučila sam da isprobam igle i pokažem kako lepo izgleda rad sa šatiranom vunom.

Ovo je originalni šal, koji može da se nosi i kao kapuljača. Ovde ću objasniti jedan od primera ovog rada. Pošto kad skinete .pdf, na njemu imate tri verzije ovog šala. Ja radim Steampunk verziju. U originalnoj verziji koriste se igle 4.5 mm,  dok su kod mene igle 3.5 mm, a i vuna mi je tanjeg prediva, pa sam ja prilagodila sebi ovu istu šemu. Bez obzira na sve, ja ću da vam opišem originalnu verziju.

Steampunk uputstvo:

Sa jednim od prediva,  nanižite 204 petlje na cirkularne igle (4.5 mm), spojite krajeve za pletenje u krug. Pazite da ne uvrnete petlje. Možete staviti marker na početak rada.  Počnite rad sa 3 petlje pravo, u boji kojom ste počeli (za dalji tekst PB – kao prva boja), pa krivo 3 petrlje, u drugoj, šarenoj boji (za dalji tekst DB – kao druga boja). Mada za prvi red možete da odradite sve u jednoj boji, odnosno PB, ako želite da vam bude lakše. Sada počinjemo sa regularnom šemom.

  • Redovi 1- 12  pravo 3 petlje PB, krivo 3 petlje DB
  • Redovi 13-14 pletite samo pravom petljom PB ( sve redove u kojima se plete samo prava petlja koristite PB)
  • Redovi 15-20  krivo 3 petlje DB, pravo tri petlje PB (kao što vidite boje prediva se smenjuju sa svakom sledećom grupom redova)
  • Redovi 21-22 pravo
  • Redovi 23-25 pravo 3 petlje, krivo 3 petlje
  • Redovi 26-27 pravo
  • Redovi 28-39 krivo 3 petlje, pravo 3 petlje
  • Redovi 40-41 pravo
  • Redovi 42-47 pravo 3 petlje, krivo 3 petlje
  • Redovi 48-49 pravo
  • Redovi 50-52 krivo 3 petlje, pravo 3 petlje
  • Redovi 53-54 pravo
  • Redovi 55- 66 pravo 3 petlje, krivo 3 petlje
  • Redovi 67 pravo
  • Redovi 68 red sa smanjivanjem broja petlji.  Pravo 1 petlja,  smanjivanje ( pravo 2 petlje zajedno, pravo 5 petlji) 28 puta, dok ne preostane samo 7 petlji, pa krug završite pravo 2 petlje zajedno, pravo 3 petlje, pravo 2 petlje zajedno. Prebrojite petlje: počeli smo sa 204, umanili smo za 30 petlji, sada bi trebalo da imate 174 petlje.
  • Redovi 69-74 krivo 3 petlje, pravo 3 petlje
  • Redovi 75-76 pravo
  • Redovi 77-79 pravo 3 petlje, krivo 3 petlje
  • Redovi 80-81 pravo
  • Redovi 82-93 krivo 3 petlje, pravo 3 petlje

Završite rad sa obe niti. Dimenzije rada na kraju su sledeće: donji rub 91 cm, gornji rub 66 cm, a visina samog šala je 33 cm.

Nadam se da sam vam pomogla bar malo sa ovom predivnom šemom.

8 thoughts on “Pleteni šal/kapuljača

    • Organizovaćemo neko poselo.🙂
      Hvala na lepim rečima. I stvarno je jednostavno. Malo duže traje, jer je vuna bila tanka, ali sve u svemu zabavan projekat.

  1. E i pre sam bila na sajtu al evo da te pohvalim..volim kreativce i ja sam takva dusa:) nema nista lepse sto napravis a proizvelo je srce ruka i kreativan um.

    Bravo za sve radove,samo tako nastavi!

Leave a Reply

