Kalem pletenje – uradi sama

spool

Spool knitting, ili na našem kalem pletenje, odličan je način da pravite deblju vrpcu od prediva, na brz i zabavan način. Nešto veći je loom, odnosno razboj za pletenje u krug. Pomoću njega mogu da se pletu kape i šalovi.

loom_plasticni

Davno sam pronašla kako se plete sa ovom spravicom, ali pošto nigde nisam mogla da je pazarim, ja sam je sebi napravila.  Napravila sam ga od kartona iz toalet papira, štapića za roštilj, lepka, lepljive trake i papira za poklone. Štapiće za roštilj sam zalepila na istu razdaljinu, da petlje ne bi bile različite. Lepljivom trakom sam više puta oblepila štapiće, da se ne bi izvlačili. Papirom za poklone sam obavila celu rolu, da bi lepše izgledalo. Ovako dobijate nešto između kalema i razboja, ali mogu da se naprave lepi tubularni šalići. Za pletenje petlji sam koristila tanku heklaricu. Početak je malo trnovit, ali kad se uhodate, onda ide dosta brzo.

spool (2)

Pogledajte video kako se plete na razboju. Istu tehniku primenite na svoj kalem/razboj.

6 thoughts on “Kalem pletenje – uradi sama

    • Treba mi masinac, koji bi hteo da osmisli alate za ovakvu ljutu masinu. Volela bih i ja da probam ovakav razboj sa rucicom. Pa kao oni stari ulicni svirci, hm, hm, hm,mmmm, pa nakon nesto verglanja dobijes sal. :)

Leave a Reply

