Mleko od badema

bademovo_mleko

Verujem da sve ljude u Srbiji  već boli glava od pitanja mleka i njegovog kvaliteta. Pošto moje dete ne može bez tog belog napitka, ja sam odlučila da napravim bademovo mleko. Jeste malo pipavo, ali zato je jako ukusno i neverovatno lepo miriše. Mada može da se napravi i brže. Ako badem ne gulite kao ja. Po nekim informacijama, bolje je oguliti badem, jer ta “kožica” u sebi ima neku kiselinu koja sprečava pravilno iskorištavanje minerala u našem organizmu.  To je odluka koju ćete sami doneti.

Potrebni sastojci:

  • šolja badema (svežih)
  • voda
  • sasvim malo soli, 1/4 kašičice
  • vanilin šećer
  • kašika meda
  • po ukusu može i malo cimeta

Postupak:

Prvo sam stavila bademe u vodu, kako bi se preko noći pokrenuo proces klijanja. Sutradan sam ih ogulila. Vodu u kojoj su bili bademi sam iskoristila za zalivanje cveća. U blender sam stavila jednu šolju oguljenih badema i jednu šolju vode. Dobro sam ih izblendala, treba da se dobije lepa smesa, pa sam u to dodala još 4 šolje vode, soli i vanilin šećer. Još sam blendala oko minut- dva. Sve sam prelila u veću staklenu činiju, preko koje sam stavila cediljku sa gustom gazom, pa dobro procedila smesu, odnosno razdvojila tečnost od “pulpe”.  U mleko sam dodala kašiku meda i mešala dok se on ne rastopi. Sipala sam u staklenu flašu i ostavila u frižider. Mleko treba da se potroši u roku od 4 dana. Pre svake konzumacije dobro promućkati mleko.

Ako volite cimet, pospite ga malo odozgo po mleku i uživajte u mirisu i ukusu. Suvi deo koji je ostao u gazi možete da iskoristite za neke kolače.

6 thoughts on “Mleko od badema

Leave a Reply

